Like Fanpage : Follow twitter :

Mface idea asal AC MIZAL, keluaran Malaysia TIRU Facebook...

Posted by Ir on Wednesday, January 04, 2012

Hari ini, dalam Harian Metro, keluar cerita mengenai MFACE yang dikatakn meniru Facebook. Tetapi MFACE ini adalah keluaran warga Malaysia sendiri. Idea asal daripada Ac Mizal dan rakan kongsinya Tedy Teow yang juga merupakan pengasas laman MFACE.

Menurut AC MIZAL yang ditemui di majlis pelancaran MFACE di Hotel Doubletree By Hilton, Ampang Rabu lalu berkata , konsep yang di ketengahkan olehnya kali ini sedikit berbeza dengan Facebook dimana konsep yang di lancarkan adalah menawarkan peluang menjana pendapatan oleh artis melalui pelaburan syer dimana setiap artis yang melabur akan mendapat 100,000 share sebelum mendapat pulangan.

image

Tetapi basic utama dalam facebook, masih lagi dikekalkan seperti, share gambar, update status dan berkongsi video.

Untuk itu, MFACE perlu mendapatkan satu juta pengguna terlebih dahulu untuk mencukupi syarat mendaftar ke Bursa Saham Malaysia. Seramai 60 artis yang mendaftar pada pelancaran tersebut layak mendapat nama sebagai pemilik share MFACE.

Untuk mereka yang ingin mendaftar sebagai pengguna MFACE boleh ke laman web www.mface.me..

Ingat tak dulu ada satu laman web yang dibina oleh artis. tapi dah lupa apa fungsi dia.. tak silap namanya MSTARz.. kalau daftar kena bayar.. Tetapi sekarang dah tak tau mana pergi MSTARz tuh.. Dah tak timbul timbul dah.. kan? Maaf kalau salah...