Like Fanpage : Follow twitter :

Forex : Sebagai Permulaan, Forex Trading

Posted by Ir on Wednesday, January 04, 2012

Ini adalah entry pertama aku as a trader.Entry ini tidak bermaksud untuk membuka kelas dan tidak menjual apa-apa kaedah atau strategi. Aku meletakkan ini sebagai 'jurnal' bagi aku untuk ‘keep track’ dengan strategi trading. Aku pasti ia boleh membantu dalam mengenal pasti kekuatan dan kelemahan dalam trading.a

Let's have a peek on the chart attached.

Click to enlarge

image

Seperti yang korunk tengok, aku lebih suka carta yang nice dan bersih, bukannya penuh dengan penunjuk pelbagai. Jujur pada masa tertentu, aku akan menggunakan beberapa petunjuk seperti Moving Averages untuk mendapatkan pertemuan pada analisis yang dibuat. Tetapi untuk tujuan kemasukan, PRICE ACTION adalah kaedah yang terbaik setakat ini dalam pengalaman aku sendiri.

Ia boleh mengelakkan less false signal . Pada asasnya, aku lebih suka pada jangka masa 1 jam dan 4 jam (dan kadang-kadang 15 minit ... kadang-kadang). Aku akan cari di pintu masuk yang terbaik (biasanya di sekitar tahap penawaran dan permintaan).

It's all just basic. So no fancy.. cherio :-)