Like Fanpage : Follow twitter :

IPAD 2 vs Galaxy Tab vs Asus EEE Pad Transformer

Posted by Ir on Tuesday, January 17, 2012

Hai..assalamualaikum… Sekarang ni aku dah kebingungan.. nak beli antara 3 gadget ni.. IPAD 2, GALAXY TAB atau ASUS EEE Pad TRANSFORMER… Wah.. kaya..

image

Kalau ikutkan naluri aku nak beli Samsung GALAXY TAB 7.7 PLUS, tapi tak keluar lagi.. Then I try to get GALAXY TAB 7.0 Plus, dah dapat.. cuma tak ambil dan bayar lagi.. huhu..

Apa yang best pada Galaxy Tab.. aku pun tak tau.. apa yang aku baca kat internet, touch screen Galaxy Tab tak selancar IPAD… Then ada masa dia lagging dimana bila kita bukan banyak applikasi.. Tapi Galaxy Tab dia support 3G sama dengan IPAD cuma ASUS Transformer je takde 3G..

image

Then tetiba ramai pulak duk cerita pasal Asus EEE PAS Trasformer.. Untuk first generation Asus Transformer, kelemahan dia part takde 3G. Tapi second generation iaitu ASUS Transformer PRIME yang bakal dilancarkan ESOK, pun still takde 3G.. Ingatkan ASUS lancarkan yang PRIME ada 3G, tapi takde jugak..

Satu lagi masalah dia adalah takleh guna GPS.. ramai yang mengharapkan ASUS TRANSFORMER PRIME ni telah di upgrade dan masalah seperti 3G dan GPS di tambah dan diperbaiki.. tetapi lain pula jadinya.. Kedua dua tetap sama..

Tapi kelebihan Asus Transformer adalah, dia ada applikasi office.. office yang ada dalam Asus Transformer ni adalah Polaris® Office® 3.0..

image

Then aku survey pulak IPAD 2,.. baru aku tahu selama ni, semua barangan APPLE tiada applikasi FLASH termasuk IPAD.. so macam aku yang suka berinternet ni mungkin mengalami masalah sikit.. so aku pun fikir fikir.. susah jugak nanti..

So sekarang aku konfuse… huhu… mana satu ni… tapi aku rasa aku akan tetap pilih Galaxy Tab 7.0 Plus.. memandangkan aku dapat dengan harga murah.. Tapi still kene hati hati.. hope tak kene tipu..