Like Fanpage : Follow twitter :

Selamat Datang..Hosting provided tak boleh support Norfanil.com

Posted by Ir on Sunday, January 01, 2012

 

clip_image002_thumb2

Assalamualaikum.. Untuk kesekian kali aku kembali ke blogspot. Masalah dengan hosting provider membuatkan aku kene kawal berblogging which is aku sendiri kena sekat mood aku untuk berblogging kerana masalah hosting.

Sejak beberapa hari ni mood kurang sikit dalam beblogging.. Lagi apabila Norfanil.com telah di saspended kerana high Execution, atau melebihi executions yang telah ditetap kan dalam masa satu jam iaitu 1200. Bila executions mencecah 1200, automatic blog ini akan di saspended dari hosting provider netkl.

Blog saya ni menggunakan hosting dari Netkl. setahun sebanyak RM450.. berkira kira juga masa nak beli, cukup ke untuk tampung trafik yang datang. Selepas di selidik selidik, tak apa la, aku guna yang business plan. Sebab aku sendiri tak pernah tengok berapa user online dalam satu masa.

Sejak beberapa hari kebelakangan ni, selalu dapat email menyatakan, Account Suspended. Dan selama 3 jam berturut turut blog ni tak dapat di buka. Pada 2 hari lepas, iaitu Selasa, 13 Disember 2011, sebanyak 5 kali saya terima automatic mesej dari hosting provider menyatakan account suspended. Setiap kali mencecah 1200 executions dalam 1 jam, selama 1 jam juga lah norfanil.com tak dapat dibuka. Lebih menyakitkan, blog di suspended selama 5 kali.

clip_image004_thumb2

Hari ni, lagi sekali, 2 kali blog ini di suspended lagi..Siapa yang mampu tersenyum? Siapa yang sudi tersenyum? Apa boleh buat. Netkl tak bagi refund money, walau blog ni baru berhosting sebulan. Nak tukar ke hosting yang lebih besar size yang boleh ditampung, tapi mana mampu.. RM450 nanti dikira burn. Kan best kalau ada orang sponsor.. hai...