Like Fanpage : Follow twitter :

Allahyarham Bob Kuman, bukan Bob Lokman

Posted by Ir on Friday, May 04, 2012

Assalamualikum..selamat pagi.. huhu.. Sudah sedia maklum semua allahyarham Bob Kuman telah pun meninggalkan dunia pada petang semalam pukul 4.30 petang..

Allahyarham yang menghadapi penyakit komplikasi penyakit jantung, paru-paru berair dan darah tinggi . Sebelum jatuh sakit teruk, Allahyarahm memberitahu beliau terjatuh semasa pengambaran.

Sebelum ini, ada yang mendakwa beliau telah meninggal dunia lebih kurang 3 4 minggu lepas. Ia cerita palsu, tetapi semalam, selepas Mazidul Akmal Sidiq memberitahu melalui facebook. Satu per satu tweet muncul di twitter mengani kematian Bob Kuman.

.

Tetapi ada juga mereka yang tersalah info.. Memang info hanya di hujung jari.. tapi perlulah ditetili dahulu sebelum membuat sebarang hebahan.

Allahyarham Bob Kuman yang meninggalkan kita, bukan BOB LOKMAN. Ada yang menyebarkan berita BOB LOKMAN. Sudah pasti blogger yang akan di hentam. Walhal, penyebaran salah berita ini sebenarnya tersebar dahulu di twitter..

Aku yang terbaca pun agak terkejut, baru beberapa saat Mazidul post, terus di twiitter bertukar nama lain… biasa lah.. nama dekat serupa.. Apa boleh buat.. lain kali berhati hati..

# Takziah untuk keluarga Allahyarham Bob Kuman.. terutama Isteri Allahyarham Bob Kuman yang baru dinikahi sebulan yang lepas..Semoga rohnya dicucuri rahman.. amin..

Jenazah Bob Kuman dimandi dan disembahyangkan di Masjid Kota Damansara, Petaling Jaya, Selangor, kemudian dibawa ke rumah keluarga arwah di 1763 Kampung Sega Tengah, 71200 Rantau Negeri Sembilan.
Jenazah akan dikebumikan di tanah perkuburan Kampung Sega Tengah, jam 10 pagi nanti. Al-Fatihah...

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ
مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
amin..