Like Fanpage : Follow twitter :

Exchange student to Korea, Winter Season!

Posted by Ir on Sunday, January 01, 2012

image

Assalamualaikum.. Actually aku tak tau nak tulis apa kat blog. Buntu. Ada innity tapi tak dapat banyak earning, tak tau kenapa. So hari ni sebelum aku teruskan lagi study aku untuk final exam, aku just nak gitau aku akan ke Korea..

Tak sabar. Ini program pertukaran pelajar ke Korea untuk Kolej aku dan Kolej sebelah aku dan kollaberasi dengan International Student Center.

Nama program ni Korea Cultural Camp 2012. Aku tak tau la apa yang aku nak kene prepair. Of course la baju baju sejuk tuh. Tapi tak tau mana nak cari. Apa yang aku baca, kebanyakkan daripada mereka yang dah pergi kata, just buy a few winter cloth, nanti kat sana baru beli lagi. Sebab kat Malaysia ni mahal, kat sana murah.

Macam biasa la, apa lagi kalau bukan passport dan Visa,. passport kene buat dalam Rm100 kena bayar. Buat kat jabatan Imigresen. Tapi sesetengah negeri kita just sebut Jabatan pendaftaran sebab dalam jabatan Pendaftaran ada Jabatan Imigresen.

Lagi makanan. Ramai kata makanan halal susah nak cari. So untuk dua minggu kat sana rasa makan maggie je kot. Tak pon suh my mom masak sambal ikan bilis, ataupun bawak serunding je. Hari hari makan serunding? haaa. basib la..

Well, everything kene buat persiapan rapi. Kesihatan. Tau tau je la.. Winter Season. Mau beku...

A list yang perlu ada untuk ke sana:

Long John(first layer)
long sleeve clothes(second layer)
Winter jacket(third/final layer)
Hand glove
Ear murf
Hat
MEDICINE,!!!!
Camera
Thermoflask
Thick socks!
Scarfss! * my korean friend said it's essential!!*
Source : UNIVERSAL TRAVELLER HANDBOOK

Thanz to my friends, for the list. Waaa.. tak tau mana nak cari.. Hopefully boleh la dapat sikit, at least borrow from someone.. erkk.. most important think, hand should be covered.

Pengalaman berada di puncak Gunung Kinabalu pon tak dapat membantu aku untuk hadapi Winter ni..Hopefully, everything goes well. Ha, lupa nak cakap.. Aku pergi 29 hb Januari 2012..Depart pada hari tersebut. Dan pulang pada 12 hb Februari 2012..