Like Fanpage : Follow twitter :

Cara nak upgrade ke Nokia Symbian Anna khas untuk N8, E7, C7 dan C6-01

Posted by Ir on Saturday, January 07, 2012

image

Symbian Anna adalah software upgrade yang terbaru dari Nokia selepas Symbian^3.. khas untuk N8, E7, C7 dan C6-01. Mempunyai icon yang berbentuk bulat, perbezaan font yang makin mengecil, pencarian contact yang mudah, dan menulis mesej yang cukup mudah dan selesa dengan pilihan mengguanakn Qwerty Board atau Normal board.… 

AKu dah update Symbian Anna kat C7 aku… penat mencari dimana nak update akhirnya jumpa.. Ada beberapa cara yang korunk boleh guna nak update..

 

1- Ovi Suite

image

2- Menggunakan Wi-fi (Recommendation)

Cara menggunakan Wi-Fi di Settings > Phone > phone Management > Device Update… Pastikan on INTERNET samaada Wi-fi atau 3G internet.

3- Nokia Software Updater

image

Download dia search kat google NOKIA SOFTWARE UPDATER!!

Recommendation dari aku guna cara yang ke 2.. melalui video tuh.. yang tuh paling simple.. dan mudah. Dan pastikan bateri handset full.. installation mengambil masa yang lama sebab kena download file 64MB. bergantung pada connection internet. 

Selepas update kalau dapat tengok kat video tuh icon icon semua akan bertukar kecil. dan perlukan theme yang sesuai untuk mengaplikasikan Symbian Anna.. nantikan theme yang sesuai untuk di download dari aku.. ok!.. Selamat mencuba…